سلام، به شتاب‌دهنده رامان خوش آمدید

شتاب دهنده رامان

چگونه استارتاپ دارویی خود را تاسیس کنیم؟

چگونه استارتاپ دارویی خود را تاسیس کنیم؟

راه اندازی یک شرکت داروسازی یکی از بهترین گزینه ها برای راه اندازی یک کسب و کار است. یک شرکت داروسازی می تواند در یک یا همه انواع از جمله تحقیق، تولید، تجارت، توزیع و بازاریابی و غیره مشارکت داشته باشد.

بخش داروسازی در هر کشوری تحت نظارت است.برای مثال ، در هند، قانون و قوانین دارو و آرایشی، واردات، تولید، توزیع و فروش داروها و لوازم آرایشی را تنظیم می کند. برای انجام هر نوع کسب و کاری در صنعت داروسازی نیاز به اخذ مجوز از اداره دارو داریم که به عنوان مجوز دارو شناخته می شود. در مورد شرکت داروسازی نیز نیازمند اخذ مجوز دارویی هستیم برای راه اندازی شرکت تولید دارو، ما به مجوز تولید دارو از مرجع کنترل داروی دولتی نیاز داریم. برای بازاریابی، تجارت، توزیع، به داشتن شماره مجوز عمده فروشی دارو نیاز داریم.

قبل از شروع به راه‌اندازی یک شرکت داروسازی اعم از تولید یا بازاریابی، توصیه می‌شود که تجربه قبلی در صنعت داروسازی یا حداقل دانش پایه‌ای در زمینه داروسازی داشته باشید.

نوع تجربه ای که دارید، تعیین می کند که کدام نوع شرکت دارویی را باید راه اندازی کنید. اگر تجربه ای در زمینه تولید دارو دارید، بهترین انتخاب شما راه اندازی یک کارخانه تولیدی است، اما اگر تجربه فروش و بازاریابی در بخش داروسازی دارید،در صورت داشتن تجربه تحقیق و توسعه دارو، می توانید شرکت داروسازی مرتبط با رشته خود را راه اندازی کنید.

حال به چند سوال اساسی پاسخ دهیم :

  • برای افتتاح یک شرکت داروسازی چه مدرکی لازم است؟برای اینکه مالک یک شرکت داروسازی باشید، نیازی به داشتن مدرک خاصی ندارید. شما می توانید فردی را استخدام کنید که صلاحیت لازم برای دریافت مجوز تولید دارو یا مجوز عمده فروشی دارو را داشته باشد.
  • شرکت داروسازی خود را در کجا ثبت کنیم؟شما چهار مجوز و ثبت نام برای شرکت تولیدی و سه مجوز برای شرکت بازاریابی دارویی یعنی ثبت شرکت، مجوز عمده فروشی دارو، مجوز تولید دارو و شماره gst خواهید گرفت. این ثبت‌ها و مجوزها، ثبت شما در یک شرکت داروسازی است. با تکمیل این می توانید شرکت داروسازی خود را راه اندازی کنید.
  • شرکت های داروسازی چگونه تصمیم می گیرند که کدام دارو را تولید کنند؟شرکتهای داروسازی داروها را در دو پایه توسعه می دهد:
  1. برای درمان بیماری که درمان آن هنوز در دسترس نیست یا ممکن نیست یا می خواهید درمان دارویی موجود را بهبود بخشد. این را می توان گفت تحقیق و توسعه داروهای جدید. این فرآیند پرهزینه‌تر است و شرکت‌های کوچک و متوسط ​​از آن اجتناب می‌کنند. فقط شرکت‌های بزرگ یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده به این روش پیش می‌روند.
  2. راه اندازی یک مولکول بدون اختراع که فروش خوبی در بازار دارد. اکثر شرکت های دارویی محصولات خود را بر همین اساس عرضه می کنند و می توان آنها را ژنریک نامید. آنها اندازه بازار و امکان نفوذ به آن بازار مولکولی و عرضه محصولات خود را بررسی می کنند.

قدم‌های مهمی که باید بردارید :

  • در فروش و بازاریابی دارویی تجربه داشته باشید و/یا کارکنان مجرب را استخدام کنید
  • گزارش پروژه تهیه کنید یا از کارشناسان داروسازی مشاوره بگیرید
  • یک طرح کسب و کار تهیه کنید
  • مکان را برای راه اندازی کسب و کار انتخاب کنید. جستجو برای فروشگاه / ساختمان / محل برای دفتر، مجوزها و سهام. ممکن است اجاره یا تملک باشد، اما باید فضای کافی طبق استاندارد دولتی وجود داشته باشد.
  • منبع مالی (پس انداز شخصی، وام بانکی، سرمایه گذاری و غیره)
  • تحقیق و تهیه لیست تمام مولکول ها و ترکیب ها به تخصص (عمومی، اطفال، قلب، انکولوژی و غیره) بستگی دارد که می خواهید در آن وارد شوید.
  • نام شرکت و نام تجاری همه محصولات را نهایی کنید. مطمئن شوید که اینها به هیچ شرکت یا برند دیگری که قبلاً در مارکت کار می کند شباهت ندارد. به دلیل وجود هزاران برند و شرکت، انتخاب نام منحصر به فرد دشوار می شود اما باید تمام تلاش خود را بکنید.
  • ثبت شرکت به عنوان یک شرکت (به عنوان یک شرکت سهامی خاص، یک نفر با مسئولیت محدود یا مشارکت با مسئولیت محدود و غیره) تحت عمل شرکت یا کار به عنوان یک شرکت (مالکیت، مشارکت)
  • استخدام شخص یا داروساز ثبت شده طبق هنجارها. (در صورتی که شما یا هر یک از شرکا EP یا داروساز نباشید). یک فرد یا داروساز صلاحیت دار به عنوان فرد مجاز برای دریافت مجوز دارو مورد نیاز است.
  • برای شماره مجوز دارو اقدام کنید. شما باید یک پرونده با پیوست کردن تمام مدارک مورد نیاز تهیه کنید و باید به اداره کنترل مواد مخدر منطقه ارسال کنید. شما باید برای مجوز دارویی با همان نامی که ثبت شرکت یا ثبت شرکت دارید درخواست دهید.
  • پس از دریافت شماره پروانه دارو ، برای شماره GST درخواست دهید.
  • سازنده شخص ثالث یا سازنده قراردادی را جستجو کنید. اگر می خواهید تولید را با آدرس شرکت بازاریابی خود نیز نشان دهید، می توانید با سازنده دارو تماس بگیرید و برای مجوز وام درخواست دهید.
  • ثبت سفارش به تولید کننده
  • قرارداد/قرارداد ببندید
  • بسته بندی مواد را نهایی کنید.
  • بازاریابی، ترویج و توزیع محصولات دارویی خود را شروع کنید. 🙂

مجوز عمده فروشی دارو

مجوز فروش سهام یا نمایشگاه یا عرضه برای فروش یا توزیع از طریق عمده فروشی است. همچنین توزیع، تجارت را نیز پوشش می دهد. بازاریابی و تبلیغات را می توان با هر محدودیتی انجام داد، اما زمانی که نوبت به دریافت دارو از شرکت های تولید کننده دارو، انبار کردن آن، عرضه به انباردار، توزیع کننده، داروخانه های خرده فروشی و غیره می رسد، باید مجوز عمده فروشی دارو را داشته باشید تا برای آنها فاکتور تهیه کنید.برخی از شرکت ها سهام و فاکتور را در هر شرکت عمده فروشی دارویی دیگری دریافت می کنند. این می‌تواند یکی دیگر از راه‌های رد شدن از مجوز عمده‌فروشی دارو باشد، اما اصالت کسب‌وکار به این معنی تایید نشده است (خواه قانونی یا غیر قانونی) اما توسط بسیاری از شرکت‌های دارویی انجام می‌شود.

جمع‌بندی

مسلما بهتر است موارد زیر را به عنوان الزامات اولیه درنظر داشته باشید :

تجربه: شما یا یکی از شرکایتان باید در بخش داروسازی به ویژه در زمینه فروش و بازاریابی به همراه دانش پایه کسب و کار و غیره تجربه داشته باشید.

گزارش پروژه: گزارش پروژه شامل خلاصه، حقایق، هدف در مقابل دستاوردهای واقعی، تجزیه و تحلیل، اقدامی که باید انجام شود، ریسک و صادر شده، منابع، بودجه، برنامه زمانی و غیره است.

طرح کسب و کار: از کجا باید شروع کرد، کدام تخصص را پوشش داد، محصولاتی که باید راه اندازی شوند، سرمایه گذاری مورد نیاز، سرمایه گذاری در دسترس، منابع دیگر، تیم فروش مورد نیاز، مجوزهای مورد نیاز، قلمرو مورد نیاز برای پوشش و خیلی چیزهای دیگر.

منابع مالی: ایجاد یک تجارت مستلزم زمان و تلاش است. شما باید منابع مالی کافی برای شروع، راه اندازی و اجرای آن داشته باشید تا زمانی که شروع به کسب سود کافی برای پرداخت هزینه های خود و شما کند. منابع مالی ممکن است شامل وام، پس انداز شخصی، وام مسکن، منبع درآمد پاره وقت و غیره باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.