سلام، به شتاب‌دهنده رامان خوش آمدید

شتاب دهنده رامان

چهار شرکت های دارویی که ورشکست شده اند

چهار شرکت های دارویی که ورشکست شده اند

نگاهی می اندازیم به چند مورد از شکست ها و ورشکستگی های بزرگ در صنعت داروسازی در دنیا:

1.شرکت Novum Pharma:

یک گروه بین المللی از شرکت های دارویی است که دارای مارک هایی مانند STARBALM، BIOGAZE، GASTILOX، GASTROLYTE، SUNBADA و بسیاری دیگر است.

مشکل برای Novum Pharma در سال 2016 شروع شد، زمانی که شروع به افزایش قیمت یک کرم قدیمی پوست اگزما و آکنه کرد. در طی چند سال هزینه یک تیوپ کرم از 242 دلار به 9561 دلار افزایش یافت. این شرکت گفت که در تلاش است تا مشکلات خود را برای پوشش کرم آلوکین توسط شرکت های بیمه جبران کند.اما این افزایش قیمت به جای کمک به Novum، فقط شرکت را در مسیر سقوط نهایی قرار داد.

این افزایش قیمت نه تنها توجه منفی رسانه ها را به خود جلب کرد، بلکه CVS به سرعت کرم Novum را از فرمولاسیون خود حذف کرد و دلیل آن را افزایش قیمت آن محصول خواند. دیگر شرکت های مدیریت سود دارویی بزرگ مانند Express Scripts از این روش پیروی کردند.

در ماه فوریه، Novum اعلام ورشکستگی کرد و گفت که افزایش قیمت، مطبوعات بد و کاهش پوشش توسط شرکت‌های بیمه، حفره‌ای مالی ایجاد کرد که شرکت نمی‌توانست از آن بیرون بیاید. این شرکت همچنین به «یک سری مشکلات تولیدی» که پس از خرید Primus Pharmaceuticals در سال 2015 با آن مواجه شد، و همچنین رقابت با ژنریک ها و اختلاف با یک عمده فروش به عنوان دیگر دلایل اشاره کرد.

2. شرکت Pernix Therapeutics:
هنگامی که داروی مخدر Pernix Therapeutics، Zohydro ER، نسخه توسعه یافته هیدروکودون خالص، توسط FDA در سال 2013 تایید شد، این خبر با انتقاد شدید روبرو شد.
اما در پرونده ورشکستگی خود در سال جاری، Pernix از رقابت ژنریک برای درمان میگرن خود، Treximet، به عنوان دلیل اصلی کاهش درآمد خود نام برد.

3. شرکت Sienna Biopharmaceuticals:

علیرغم نتایج مثبت حاصل از آزمایشات فاز 2 برای درمان موضعی پسوریازیس، شرکت Sienna Biopharmaceuticals مستقر در کالیفرنیا در این ماه اعلام ورشکستگی کرد و آزمایش‌های مرحله آخر را به تاخیر انداخت.

4. شرکت Avadel Specialty Pharmaceuticals:

در سال 2017، شرکت داروسازی Avadel Specialty در ایرلند، اولین داروی OK FDA را برای جلوگیری از ادرار شبانه به دست آورد. اما تاییدیه FDA تنها برای سرپا نگه داشتن شرکت کافی نبود.

آوادل دلیل ورشکستگی خود را فروش ضعیف داروی شب ادراری Noctiva عنوان کرد.

این شرکت در اعلامیه ورشکستگی خود گفت که بدهی انباشته آن بالغ بر 167.4 میلیون دلار بوده و قصد دارد 79.7 میلیون دلار دارایی خود را بفروشد.


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.