سلام، به شتاب‌دهنده رامان خوش آمدید

شتاب دهنده رامان

اختلالات مفصلی و گجت‌های مربوط به آن

اختلالات مفصلی و گجت‌های مربوط به آن

از شکستگی ضربه‌ای پا گرفته تا آرتروز دست‌ها که به تدریج بدتر می‌شود، اختلالاتی که بر استخوان‌ها و مفاصل تأثیر می‌گذارند به اشکال مختلفی بروز می‌کنند. بدون درمان مناسب، بیماری های استخوانی و مفصلی می تواند منجر به درد و ناتوانی مزمن شود.

مفاصل سالم مانند مچ دست، شانه ها، زانوها، مچ پا و مفاصل انگشتان به بدن شما اجازه می دهند تا به راحتی حرکت کند. استخوان هایی مانند استخوان ران (استخوان ران) و بازو (بالا بازو) نیز به حرکت کمک می کنند.

در بین بیماری‌های استخوانی، علائمی که تجربه می‌کنید، متخصصانی که می‌بینید و درمانی که دریافت می‌کنید تفاوت‌های فاحشی وجود دارد ؛انواع بیماری‌ها و ختلالات رایج استخوانی شامل موارد زیر است:

پوکی استخوان

یکی از شایع ترین بیماری های استخوانی، پوکی استخوان شامل از دست دادن استخوان است که منجر به ضعیف شدن استخوان ها می شود که احتمال شکستگی آنها بیشتر است. پوکی استخوان یک بیماری نامرئی است که اغلب بدون اینکه مردم متوجه شوند به آن آسیب می زند، آسیب می رساند.اصطلاح پوکی استخوان زمانی استفاده می‌شود که استخوان‌های افراد به میزان قابل توجهی تراکم خود را از دست می‌دهند و در برابر شکستگی آسیب‌پذیر می‌شوند.پوکی استخوان وضعیتی است که عموماً با افزایش سن همراه است.

ابزار و دستگاههای کمکی:

ویلچر و کالسکه برقی: برای بیماران پوکی استخوان که علائم آن‌ها مانع از راه رفتن در هر مسافتی می‌شود، این ابزار می‌تواند کمکی باشد که به فرد اجازه می‌دهد از خانه خود بیرون برود، خرید انجام دهد یا دوستان و خانواده خود را ملاقات کند.

محافظ‌های لگن، یقه‌های گردن و بریس‌های پشتی: محافظ‌های لگن وسایلی هستند که می‌توانند به عنوان کمربند استفاده شوند یا در لباس زیر قرار گیرند. ایده این است که از استخوان های لگن فرد پوشنده در برابر برخی از ضربه های زمین خوردن یا لغزش محافظت شود. یقه‌های گردن و بریس‌های پشتی برای حمایت و تثبیت گردن یا پشت بیماران پوکی استخوان که قبلاً به مهره‌ها آسیب دیده‌اند، طراحی شده‌اند.

اسکولیوز

انحنای غیرطبیعی ستون فقرات از پهلو به پهلو که در نتیجه ظاهری S یا C شکل از پشت دیده می شود، اسکولیوز نامیده می شود. معمولاً در نوزادان یا کودکان تشخیص داده می شود، اما می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.اکثر موارد اسکولیوز خفیف هستند، اما برخی از منحنی ها با رشد کودکان بدتر می شوند. اسکولیوز شدید می تواند ناتوان کننده باشد. انحنای شدید ستون فقرات می‌تواند مقدار فضای درون قفسه سینه را کاهش دهد و عملکرد صحیح ریه‌ها را دشوار کند.

ابزار و دستگاههای کمکی:

بریس اسکولیوز: بریس اسکولیوز وسیله ای است که در اطراف تنه پوشیده می شود و می تواند به جلوگیری از بدتر شدن انحنا کمک کند. همچنین می تواند احتمال اینکه در آینده پس از توقف رشد استخوان نیاز به جراحی داشته باشید را کاهش دهد.بریس تنها درمان در دسترس است که به طور بالقوه می تواند پیشرفت انحنا را در کودک یا نوجوانی که استخوان هایش هنوز در حال رشد است کند کند. بعد از توقف رشد استخوان کار نمی کند.

روماتیسم مفصلی

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که پوشش مفاصل را تحت تاثیر قرار می دهد. درواقع سلول‌های سیستم ایمنی که معمولاً به مفاصل تعلق ندارند در تعداد زیادی در آنجا تجمع می‌یابند و از آنجایی که سلول‌های ایمنی با سلول‌های مفصل محلی تعامل دارند، باعث التهاب فزاینده و در نهایت آسیب و تخریب غضروف و استخوان می‌شود.علائم و نشانه های آرتریت روماتوئید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مفاصل حساس، گرم و متورم، سفتی مفاصل که معمولاً صبح ها و بعد از عدم تحرک بدتر می شود، خستگی، تب و از دست دادن اشتها

ابزار و دستگاههای کمکی:

شانه دسته بلند: اگر RA بر حرکات بازو و مچ شما تأثیر بگذارد، یک دسته بلند با یک دستگیره روکش دار، شانه کردن موهای شما را آسان تر می کند.

قلاب های دکمه ای: ابزار کمکی هستند که می‌توانند به شما در بستن دکمه‌های آستین، پیراهن، شلوار و سایر دکمه‌ها کمک کنند. آن‌ها دکمه‌های هر اندازه‌ای را برای شما از سوراخ دکمه‌ها می‌کشند. وقتی RA مفاصل انگشتانتان را سفت و دردناک می کند، می توانند به شما کمک کنند لباس بپوشید.

تیغ و مسواک برقی: تیغ‌های برقی و مسواک‌ها می‌توانند کار اصلاح و مسواک زدن دندان‌ها را بسیار آسان‌تر کنند. شما نیازی به استفاده از مچ دست و دستان خود ندارید و این می تواند از درد جلوگیری کند. بعلاوه، دستگاه‌های الکتریکی اغلب دسته‌های ضخیم‌تری دارند و در دست گرفتن آسان‌تر هستند.

اسپوندیلوآرتریت

اسپوندیلوآرتریت گروهی از بیماری های التهابی است که باعث آرتریت می شود. همچنین ممکن است آن را به نام اسپوندیلوآرتروپاتی یا به طور خلاصه SpA بشنوید. این بیماری با انواع دیگر آرتریت متفاوت است زیرا همچنین باعث التهاب در نواحی به نام انتز می شود که در آن رباط ها و تاندون ها به استخوان ها می چسبند.اسپوندیلوآرتریت علت اصلی کمردرد، آرتریت در مفاصل محیطی مانند مفاصل بازو و پا، مشکلات چشمی و حتی بیماری التهابی روده (IBD) است.این بیماری معمولاً بر افراد نوجوان و 20 ساله تأثیر می گذارد، به ویژه مردان جوان. اگر یکی از بستگان شما مبتلا به هر شکلی از اسپوندیلوآرتریت باشد، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن باشید.

ابزار و دستگاههای کمکی:

پدهای گرمایشی: پدهای گرم کننده گرما درمانی هدفمندی را برای مفاصل و ماهیچه ها فراهم می کنند. آنها در اندازه های مختلف، از کوچک تا بزرگ هستند.
ماساژورها: یک دستگاه ماساژ شخصی می‌تواند تا حدودی سفتی یا درد عضلات را تسکین دهد.
تکه های حرارتی: تکه های حرارتی برای مدت کوتاهی به ناحیه خاصی از بدن گرما می دهند و اغلب مستقیماً به پوست می چسبند.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com
https://www.britannica.com/
https://uihc.org/
http://stayhomestairlifts.co.uk/

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.